Listing 1 - 10 of 113 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Opkomende standaarden voor Enhanced Publicaties en Repository Technology fungeren als een technologische controle op de snel evoluerende wereld van de digitale publicatie. Het biedt een up-to-date overzicht van technische problemen die ten grondslag liggen aan de ontwikkeling van algemeen toegankelijke publicaties, hun elementaire onderdelen en gekoppelde informatie. Specifieker gezien gaat het over vragen als hoe het samenbrengen van de gemeenschappen van de Current Research Information Systems (CRIS) en het Common European Research Information Format (CERIF). In dit boek worden case studies zoals EGEE, DILIGENT en DRIVER geanalyseerd, evenals de implementaties in projecten in Ierland, Denemarken en Nederland. In deze context is interoperabiliteit het sleutelwoord, en dit boek introduceert de nieuwe normen en begrippen voor het ontwerp van envelopes and packages, overlays and feeds, embedding, publishing formats en webservices en service-oriented architecture.
Digitale archieven. --- Digitale informatie --- Repositories. --- Bewaren. --- Documentation and information
Choose an application
Late 1990s information designers seek to edify more than to persuade, to exchange more than to foist upon. With ever more powerful technologies of communication, we have learned that the issuer of designed information is as likely as the intended recipient to be changed by it, for better or worse. The contributors to this book are both cautionary and hopeful as they offer visions of how information design can be practiced diligently and ethically, for the benefit of information consumers as well as producers. They present various methods that seem to work, such as sense-making and way-finding. They make recommendations and serve as guides to a still young but pervasive and persuasive field.
Communicatie. --- Communication in design. --- Communication --- Informatie. --- Vormgeving. --- Technological innovations.
Choose an application
Wie kan vandaag de computer nog wegdenken uit onze informatietechnologische samenleving? Zowel voor beroepsdoeleinden als in de vrijetijdssfeer zijn de pc en andere informatie- en communicatietechnologie bijna onmisbaar. Of zo lijkt het toch. Heel wat mensen komen (quasi) nooit in aanraking met een pc: er gaapt ook vandaag nog een digitale kloof tussen de 'haves' en 'have-nots'. Het boek is het resultaat van een onderzoek dat de lokale overheid in staat moet stellen aan de hand van accurate informatie het ict-beleid verder te concipiëren. Naast de methodologie en de onderzoeksresultaten geven de auteurs ook een aantal concrete aanbevelingen voor het beleid
ICT en maatschappij. --- Sociale ongelijkheid. --- Digitalisering --- Digitale kloof --- Oostende --- Gemeentebeleid --- Informatie --- Voorlichting --- Communicatietheorie
Choose an application
De traditionele boekuitgave zal spoedig worden ingehaald door de 'Enhanced Publication', de uitgebreide publicatie. Dit is een publicatie aangevuld met onderzoeksgegevens, extra materialen, onderzoeksresultaten van na verschijnen van de publicatie, en database records. Het heeft een op object-based structuur, met duidelijke verbanden tussen de objecten. In dit boek wordt een overzicht gegeven van de nieuwste ontwikkelingen op gebied van structurele elementen van een 'Enhanced' publicatie, evenals de publicatiemodellen, en de onderlinge repository-kwesties. Het gebruik van deze 'Enhanced' publicaties roept vragen op over objectmodellen en functionaliteiten. In dit boek wordt een grondige studie gemaakt van deze onderwerpen. Meer praktisch worden er voorbeelden gegeven van datasets in combinatie met een demonstratieproject. In het laatste stuk wordt de lange termijn opslagkwestie behandeld, wat tevens verwijst naar de ontwikkelingen van digitale archieven zoals deze in andere boeken in deze serie worden besproken.
Digitale archieven. --- Digitale informatie --- Repositories. --- Bewaren. --- Graphics industry --- digitizing --- repositories [institutions]
Choose an application
Philosopher Weinberger shows how the digital revolution is radically changing the way we make sense of our lives. Human beings constantly collect, label, and organize data--but today, the shift from the physical to the digital is mixing, burning, and ripping our lives apart. In the past, everything had its one place--the physical world demanded it--but now everything has its places: multiple categories, multiple shelves. Everything is suddenly miscellaneous. Weinberger charts the new principles of digital order that are remaking business, education, politics, science, and culture. He examines how Rand McNally decides what information not to include in a physical map (and why Google Earth is winning that battle), how Staples stores emulate online shopping to increase sales, why your children's teachers will stop having them memorize facts, and how the shift to digital music stands as the model for the future.--From publisher description. From A to Z, Everything Is Miscellaneous will completely reshape the way you think - and what you know - about the world. Includes information on alphabetical order, Amaxon.com, animals, Aristotle, authority, Bettmann Archive, blogs (weblogs), books, broadcasting, British Broadcasting Corporation (BBC), business, card catalog, categories and categorization, clusters, companies, Colon Classification, conversation, Melvil Dewey, Dewey Decimal Classification system, Encyclopaedia Britannica, encyclopedia, essentialism, experts, faceted classification system, first order of order, Flickr.com, Google, Great Books of the Western World, ancient Greeks, health and medical information, identifiers, index, inventory tracking, knowledge, labels, leaf and leaves, libraries, Library of Congress, links, Carolus Linnaeus, lumping and splitting, maps and mapping, marketing, meaning, metadata, multiple listing services (MLS), names of people, neutrality or neutral point of view, New York Public Library, Online Computer Library Center (OCLC), order and organization, people, physical space, everything having place, Plato, race, S.R. Ranganathan, Eleanor Rosch, Joshua Schacter, science, second order of order, simplicity, social constructivism, social knowledge, social networks, sorting, species, standardization, tags, taxonomies, third order of roder, topical categorization, tree, Uniform Product Code (UPC), users, Jimmy Wales, web, Wikipedia, etc.
Knowledge management. --- Information technology --- Personal information management. --- Information resources management. --- Order. --- Management. --- Social aspects. --- informatiebeheer --- Digitale informatie --- ICT en maatschappij --- Digitale informatie. --- ICT en maatschappij. --- Information retrieval --- Information systems
Choose an application
Het nieuwe boek Kritisch zoeken, denken en evalueren combineert op unieke en effectieve wijze kritisch denken en informatievaardigheden. Studenten leren efficiënt informatie te zoeken, vinden, gebruiken en te beoordelen. Hiermee sluit het boek uitstekend aan op de 21st century skills.Waarom kiezen voor Kritisch zoeken, denken en evalueren?* Het enige studieboek dat kritisch denken en informatievaardigheden combineert;* praktische didactiek, leren door te doen;* geeft concrete vorm aan mediawijsheid.
Information systems --- zoekmachines --- bronnenstudie --- media --- nieuwe media --- zoekmethoden --- documentaire informatie --- informatievaardigheden --- wetenschappelijke publicaties --- 450.8 --- informatie --- Mediawijsheid --- kritisch denken --- 001.891 --- informatieverwerking --- mediawijsheid --- Onderzoeksvaardigheden --- Scripties --- soft skills --- Methodiek van het studeren
Choose an application
VOORWOORD 1. THEORIE - Informatisering van de samenleving - Informatievaardigheden 2. PRAKTIJK - Informatie zoeken - Informatiebronnen - Bibliotheken - Archieven - Internet 3. REFLECTIE - Evalueren van informatie - Leeswijzer
Informatie. --- Informatiebehoeften. --- Informatiebronnen. --- Informatiemaatschappij. --- Internet. --- Media. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- Information systems --- informatievaardigheden --- Bibliothèques Bibliotheken --- Compétences Bevoegdheden --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Information (gestion) Informatie (management) --- Internet Internet --- Technologie de l'information Informatietechnologie --- bibliotheken --- informatisering --- onderzoek --- 031 --- archief --- informatiebronnen --- informatietechnologie --- informatieverwerking --- internet --- mediatheek --- 02 --- 654 --- Informatiebronnen (gegevensbanken) --- Informatiesamenleving --- Informatievaardigheden --- Internet (e-mail, website) --- Informatie --- Informatiemanagement --- Communicatieve vaardigheden --- Informatiemaatschappij --- Methodologie
Choose an application
Universal Methods of Design is a landmark method book for the field of design.
productontwikkeling --- ontwerpen --- Product strategy --- Architecture --- design [discipline] --- Design --- onderzoek --- Research --- Methodology. --- #SBIB:309H1720 --- #SBIB: --- Informatiekunde, informatie management
Choose an application
SOCIALE MEDIA - 1. Inleiding - 2. Wat zijn sociale media? - 3. Waarom op sociale media? - 4. Welke sociale media zijn er? - 5. Hoe sociale media gebruiken? De converserende overheid gebruikt sociale media om klant centraal te zetten - 6. Conclusie - SOCIALE MEDIA STRATEGISCH INZETTEN: TIPS EN TRICKS. Je bereikt niemant, je verdient iemand - 1. Inleiding - 2. Context - 3. Er is geen socialemediawaarheid - 4. De eerste socialemediastrategie: luisteren - 5. De tweede strategie: sociale media als praatkanaal - 6. Ten slotte, culture eats strategy for breakfast - SOCIALE MEDIA IN HET BELEID VAN EEN ORGANISATIE: EEN STAPPENPLAN - 1. Inleiding - 2. Stappenplan: kunnen wij op sociale media? - 3. Stap 0: Baken je territorium af - 4. Stap 1: Bepaal de doel(groep) - 5. Stap 2: Vind je doelgroep - 6. Stap 3: Luister en verken je sociale media - 7. Stap 4: Aan de slag - 8. Stap 5: Je campagne kiezen - 9. Stap 6: Evaluatie - 10. Conclusie - SOCIALE MEDIA EN KENNISONTWIKKELING - 1. Inleiding - 2. Anders leren: actief en informeel - 3. De informatiesunami beheersen - 4. Kennis delen is kennis vermenigvuldigen - 5. Informatie organiseren - 6. Tools - 7. Aandachtspunten bij de implementatie van nieuwe tools - ONLINE REPUTATIEMANAGEMENT - 1. Inleiding - 2. Online reputatie - 3. Webcare - 4. Monitoren - 5. Software close-up - AUDIT EN RISICOBEHEER VAN SOCIALEMEDIAGEBRUIK IN ORGANISATIES - 1. Inleiding - 2. De opportuniteiten van sociale media - 3. Misbruiken van sociale media - 4. Risico's van socialemediagebruik - 5. Audit van het gebruik van sociale media in een organisatie - 6. Conclusie
Sociale media --- Organisaties. --- Overheid. --- Computer. Automation --- Mass communications --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Kennismanagement --- media --- information --- C4 --- management --- informatie --- Media en communicatie --- Informatiesysteem
Choose an application
In dit boek worden de volgende onderwerpen besproken : interpersoonlijke communicatie, de rol van context bij de keuze van bepaalde communicatiemedia, het belang van communicatie voor individuele personen, de wijze waarop communicatie binnen groepen via het internet verloopt, communicatie en informatievoorzieningen in (georganiseerde) communities, communicatie binnen en tussen organisaties en communicatie binnen de informatiesamenleving.
Communicatie en ICT. --- informatiemaatschappij --- Computer. Automation --- communicatie --- Mass communications --- Elektronische informatie ; communicatiewetenschappen --- ICT --- Informatiemaatschappij --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:309H1710 --- 659.3 --- 681.3 --- 305.8 --- elektronische informatie --- internet --- nieuwe technologieën --- 366.4 --- management --- organisatiestructuren --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Telematica, algemene werken --- Massacommunicatie --- Computer. Informatica. Automatisering --- 007 --- 67 --- Communicatie ; algemeen --- bedrijfseconomie, leer van de organisatie, bedrijfsleiding - management --- Communicatie --- Internet --- Trends --- informatie --- Trend
Listing 1 - 10 of 113 | << page >> |
Sort by
|